Development of a modular battery system capable of using new types of cells of different chemistry for applications in the public transport sector and for re-use in stationary applications
Projekt nr: Project Agreement 51_2014_IP122
Akronim: E-BUS
Opracowanie modularnego system baterii umożliwiającego wykorzystanie nowych typów ogniw o różnych układach elektrochemicznych do zastosowania w sektorze transportu publicznego oraz do ponownego użycia w urządzeniach stacjonarnych.
Celem projektu jest opracowanie modularnego systemu baterii umożliwiającego wykorzystanie nowych typów ogniw opartych na różnych chemiach materiałów elektrodowych i posiadających różne charakterystyki użytkowe, dostosowane do wielu scenariuszy transportu miejskiego.
Różne technologie zostaną w ramach projektu ustandaryzowane, umożliwiając integrację w ramach autobusu miejskiego. Implementacja różnych algorytmów użytkowania umożliwi precyzyjne określenie optymalnych warunków ekonomicznych użytkowania baterii. W ramach projektu opracowane zostaną od strony mechanicznej i elektrycznej standaryzowane moduły baterii umożliwiające zainstalowanie odmiennych typów chemii ogniw, zawierające ponadto specjalnie zaprojektowane systemy zarządzania temperaturą, oraz systemy zarządzania ogniwami (BMS) umożliwiające optymalizację czasu życia modułów. Projekt umożliwi opracowanie gotowego do sprzedaży zestawu technologii, odpowiadających zapotrzebowaniu operatorów autobusów miejskich. Rola IMN CLAiO w ramach projektu polega głównie na kompleksowych testach elektrycznych i środowiskowych modułów zgodnie z międzynarodowymi standardami, takich jak odporność na wibracje, szoki, udary, zwarcia, itp.
Projekt realizowany przez konsorcjum w składzie:
- Impact Clean Power Technology S.A. (lider)
- FUNDACION TECNALIA RESEARCH&INNOVATION
- Instytut Metali Nieżelaznych
Kierownik projektu: Mariusz Walkowiak
Termin realizacji projektu: 01-07-2016 do 30-06-2017
Całkowity koszt realizacji projektu: 2 518 125 Euro
w tym wysokość dofinansowania: 1 644 188 Euro