BatMaS- Inwestycja

ZAKUP GRUNTU ODDANEGO W UŻYTKOWANIE WIECZYSTE I BUDYNKÓW STANOWIĄCYCH ODRĘBNA NIERUCHOMOŚĆ

Projekt nr: nr 4/Ł-IMN/CŁ/2022
Akronim: BatMaS- Inwestycja

Cel projektu: Zakup nieruchomości pozwoli na prototypowanie i wykonywanie pakietów testowych, które po pozytywnym wyniku badań w Laboratorium Badań Chemicznych Źródeł Prądu będą miały potencjał do zastosowania w pojazdach osobowych (w tym do IZERA), dostawczych (korelacja z projektem eVan) i bojowych (w tym BORSUK). Pakiety będą wykonywane w niestandardowych konfiguracjach, w tym w konfiguracji hybrydowej, która zakłada współpracę ogniw w różnych układach elektrochemicznych w ramach jednego pakietu. Rozwiązania takie nie są dostępne na rynku komercyjnym. Pakiety wykonane w planowanej hali na przedmiotowej nieruchomości posłużą jako materiał do dalszych badań aplikacyjnych, co w efekcie pozwoli na rozszerzenie know-how i kompetencji praktycznych nie tylko Łukasiewicz – IMN, ale również pozostałych Instytutów związanych z branżą motoryzacji, elektrotechniki, elektroniki.

Inwestycja dotyczy projektu o nazwie „Opracowanie innowacyjnego modułu zarządzania baterią z algorytmem wyznaczającym SoC i SoH” (akronim BatMaS). Projekt jest odpowiedzią na wyzwania społeczne Sieci Badawczej Łukasiewicz z zakresu czystych i bezpiecznych sposobów przemieszczania się ludzi i towarów, w szczególności w obszarze materiały i procesy zastosowane w konstrukcji i produkcji środków transportu oraz elektromobilność. W świetle obecnych wyzwań gospodarczych, społecznych i ekologicznych popyt na rozwiązania niestandardowe dla motoryzacji jest coraz bardziej widoczny, a tematyka odejścia od napędów konwencjonalnych na napędy alternatywne jest coraz bardziej paląca. Dotyczy to zarówno pojazdów o przeznaczeniu cywilnym, przykładowo IZERA, e-Van jak i wojskowym, przykładowo transporter BORSUK. Należy podkreślić, że pojazdy o różnym zastosowaniu będą wymagały napędu o dostosowanej mocy przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa dla użytkowników tych pojazdów. Sieć Badawcza Łukasiewicz jako promotor innowacyjnych rozwiązań musi zapewniać bezpieczeństwo dla zdrowia i życia ludzkiego, a jest to nieosiągalne bez badań i testów, które są proponowane w niniejszym projekcie. Dodatkowo należy podkreślić, że projekt wpisuje się w założenia Planu Rozwoju Elektromobilności „Energia do przyszłości”, przyjętego przez Radę Ministrów 16.03.2017 r. (w części dotyczącej obszarów interwencji publicznej – pojazdy elektryczne w miastach przyszłości) oraz KIS 6 – Rozwiązania transportowe przyjazne środowisku, a założenia projektu są zgodne ze Strategią Rozwoju Systemu Bezpieczeństwa Narodowego (Wzmacnianie przemysłowego potencjału obronnego, m. in. włączenie polskich podmiotów do tworzenia innowacyjnej i konkurencyjnej europejskiej bazy technologiczno-przemysłowej sektora obronnego).Inwestycja dotyczy zakupu gruntu oddanego w użytkowanie wieczyste i budynków stanowiących odrębną nieruchomość o powierzchni ok. 3000 metrów kwadratowych. Obecnie teren ten jest dzierżawiony. Do wybudowania nowoczesnej hali prototypowania i wykonywania ogniw badawczych niezbędny jest wykup nieruchomości.

Konsorcjum: brak

Kierownik projektu: prof. dr hab. inż. Grzegorz Lota

Termin realizacji projektu: 1.01.2022-31.12.2022

Całkowity koszt realizacji projektu: 800 000,00 PLN, w tym dofinansowanie: 504 000,00 PLN

This will close in 0 seconds